Kommenteeri

Teraapiad teevad imet

Teevad tõesti imet! Loomulikult juhul, kui teraapiat vajav inimene ka omalt poolt pingutab. On neid, kes tõesti püüavad ja keskenduvad tervenemisele ning on ka neid, kes veavad oma keha teraapiasse kohale suhtumisega – tehtagu mind korda! :) Ja kui kohe peale esimest seanssi imesid juhtuma ei hakka, siis loobuvad või süüdistavad spetsialiste ja terviseasutusi. Piinlik on kuulata neid lugusid, aga reaalsus on just selline.
Aga neile, kelle fookus on oma tervis paremaks saada, patsutan tunnustavalt õlale ja saadan teele ainult suured kiidusõnad. Ikka ise tuleb tegutseda, kuidas siis muidu.

Mina võtan oma rehabilitatsiooniprogrammi väga tõsiselt. Ma valetaksin, kui ütleksin, et kus ja kellega koostööd teha, ei oleks oluline. Valisin endale taastusravikliiniku ise välja ja see valik põhines alguses suuresti sõprade ja tuttavate arvamusel. Olen oma valikuga tänaseni rahul ja spetsialistid, kellega erinevaid teraapiaid läbin, on oma ala profid ja eksperdid. Rehabilitatsiooniteenuste pakkuja valiku saab küll inimene ise teha, aga teraapiateenuste valiku aitavad teha kohapeal rehabilitatsioonimeeskonna spetsialistid vastavalt inimese enda tervislikule seisundile ja vajadustele.

Mulle on paar korda arstide poolt öeldud, et ma ei saa kunagi 100% terveks. Arusaadav. Tundes väga suurt huvi ajuteaduse vastu, siis tean, et see väide on tõesti tõsi. Iseasi, mida selle teadmisega ette võtta. Mina otsustasin, et annan endast kõik ja jälgin, kui lähedale sellele sajale on võimalik jõuda. Kulugu selleks või aastaid, pingutan. Kõik, mis selleks on vaja teha, teen kaasa ja annan endast maksimumi.

Füsioteraapia

Esimesed füsioteraapia tunnid olid minu jaoks natuke masendavad. Spetsialist oli tasemel, mina ei olnud. Jälgisin ennast ja mõistsin, et olukord on tegelikult ikka päris kehv. Laperdasin nagu maailma esimene lennumasin. :) Arvasin, et ma kõnnin juba üsna kabedalt ja inimesed ei märka, et aegajalt väike tuikumine sammu sisse lipsab. Ega teised ei märganudki, aga mind ennast häiris see laperdamise tunne väga palju. Kui mu pea oleks olnud klaasist ja inimesed oleksid näinud, mida see tasakaalukeskus ajus korda saatis, oleks see olnud üsna hirmutav vaatepilt. Kõndisin nagu kummivaibal ehk siis kõik õõtsus. See oli tuntav, aga nähtav ei olnud. Tänagi tuleb aega-ajalt õõtsumistunnet ette, lihtsalt nüüd oskan ma sellega paremini toime tulla. Ja seda kõike tänu füsioteraapiale. Minu hädade nimekiri oli alguses nii pikk, et see ulatus Tallinnast Narvani. :) Suure töö tulemusena on see nimekiri mõnevõrra kahanenud. Minu ja füsioterapeudi koostöö on suurepärane ja olen talle selle eest väga tänulik. Meie koostöö jätkub ka täna. Uued eesmärgid on paigas ja liigume koos nende poole. Tööpõld on lai. Füsioteraapia ei ole ravivõimlemine, nagu inimesed arvavad. Et kükid ja sirutused vahelduvad, vahele tikitud mõned kummardused ette ja taha. Mõned harjutused võivad küll midagi sarnast olla, aga füsioteraapia on kokkuvõttes üks suur teadus, kus iga liigutus on tehtud mõttega ja vajab keskendumist. Teid juhendavad oma ala eksperdid. Eks ma olen ise ka naljatanud, et varsti esinen kõigile sõpradele uhiuue lindikavaga. :) Aga see on lihtsalt huumor, mis mind igas teraapias edasi aitab. See on nö minu jõuallikas, et raskusi ületada. Võtan igat füsioteraapia tundi suure pühendumusega ja pingutan palju. Et jõuda Ikka selle 100%-le lähemale!

Toitumisnõustamine

Toitumise teema võtsin ette natuke skeptilise hoiakuga. Jällegi, spetsialist oli super ekspert omal alal, mina aga kahtlesin alguses endas päris palju. Teadsin küll, et mul on suur tahtejõud ja olen järjepidev inimene, aga sellest teadmisest sel hetkel jäi väheseks. Mõtlesin enda jaoks läbi, kuidas ma selle tundamatu teekonna läbin ning leppisime spetsialistiga kokku täpsed sammud. Oluline oli pidada kinni paika pandud toitumiskavast, nõuannetest. Nii need numbrid vähenesid, üsna suurel kiirusel. Ainus number, mis paika jäi ja kipub siiani suurenema, on vanuse number. :) Esimeste kuude tulemused andsid motivatsiooni juurde ja tunde, et ma suudan ja jaksan küll.

Kuna ma aasta kaalujälgija tiitlile ei pretendeerinud, siis võtsin ja võtan praegugi toitumisega tegelemise teemat, kui ühte osa oma rehabilitatsiooniprogrammist. Ei tähtsusta seda üle, ega ka alahinda. Lihtsalt üks oluline samm, mis tuleb kindlasti oma tervise jaoks ära teha, kui oled selleks valmis. Ja ma tõmban siia suure musta ja rasvase joone alla – KUI OLED VALMIS. Ilma selle VALMIS oleku tundeta ei liigu su numbrid kuhugi ja nii jäädki hellitama uduseid mõtteid sellest, kuidas ma kohe-kohe alustan. No ei alusta, julgen ma väita. Alustad siis, kui oled selle sammu enda jaoks läbi mõelnud, nõu pidanud spetsialistiga ja pereliikmetega ning kava paika pannud.
Siis alustadki ja edu ei jää tulemata!

NB! Mõtle enda jaoks läbi, miks sa seda teed, mis on sinu eesmärk, kuidas seda teed ja kas oled valmis kuulama spetsialisti nõuandeid. Ka perel on siin suur roll. Pereliikmed peavad samuti mõistma, mis toimuma hakkab ja olema sinu teekonnal toeks. See eeldab suurt kannatlikkust ja lugupidamist teineteise vastu, et olla psühholoogiliselt tugev. Kolm sõna, mida vajad oma teekonnal – tahtejõud, kannatlikkus, järjepidevus. Usalda oma spetsialisti, kes sind aitab ja juhib sellel teel. Ta on oma ala proff ja see on privileeg, et saad profiga koostööd teha!

Tegevusteraapia

Üks positiivseimaid ja üllatavamaid avastusi oli minu jaoks tegevusteraapia. Olin küll kunagi haiglas praktikal olles jälginud tegevusterapeudi tööd kõrvalt, aga see mõjus kuidagi teistmoodi. Vaatasin kolleegi pilguga. Täna olen ise kliendi rollis ja tunne on hoopis teistsugune. 

Huvitavad, aga samas väga lihtsad töövahendid, treenivad mu aju ja käsi üsna intensiivselt. Samuti said selgeks mu tugevused ja nõrkused. Peenmotoorikas on kõvasti arenguruumi. Teised ja mõnikord ka ma ise, mingeid suuri hädasid ei märkagi, aga sealsamas terapeudi laua taga istudes tulevad hoolikalt peidetud saladused välja. Nii ma siis laongi klotse, punun värvilisi lillekesi mustriks, laon geomeetrilisi kujundeid kokku, lahendan loogikaülesandeid jne. Kui see kõik mind sellele sajale protsendile lähemale viib, siis annan endast oma parima.
Usaldan oma terapeuti väga ja usun tema meetoditesse ning kogemustesse. Ka siin olen ma tänulik, et olen saanud võimaluse teha koostööd oma ala eksperdiga.

Psühholoogiline nõustamine

Programmi raames kohtusin paar korda ka psühholoogiga, kellega vestlesime nii minu haigusloost kui taastumisprotsessist. Mina nimetan seda ventileerimiseks. Inimesel peab olema võimalus valu ja vaev endast välja rääkida, et õhk läheks puhtamaks vaevavate teemade osas. Et saaksid oma sisemise rahu tagasi. Kuna minu emotsionaalne seisund oli juba kohtumise alguses väga hea, siis pikkade seansside vajadus puudus.
Oli väga meeldiv kogemus!

NB! Kui inimene alustab oma rehabilitatsiooniprogrammiga, siis neile, kes ei suuda keskenduda ning kel puudub see sisemine jõud püsida õigel teel ja olla järjepidev oma taastumistekonnal, on väga oluline valida üheks teenuseks psühholoogi tugi. Tema teab, kuidas teid toetada ja aitab mõtteid selgemaks muuta, et saaksite täistuuridel oma taastumisele keskenduda

Kunstiteraapia

Eraldi soovin teraapiatest välja tuua kunstiteraapia, millega puutusin kokku küll paar aastat varem väljaspool minu rehabilitatsiooniprogrammi, aga see on mainimist väärt. Teraapia, mis pani mind lõpuks rääkima!
Joonistasin, värvisin, lõikasin, kleepisin ja rääkisin kõik endast välja. Kunstiteraapiat oli mulle tookord vaja, et saaksin oma sisemise tasakaalu tagasi ja annaksin endale võimaluse teiste teraapiatega algust teha. Läbi kunsti sain valu enda seest välja, ka vanad taagad lahjenesid, õhk läks enda jaoks palju selgemaks. Tekkis selginemine, tegin endaga mitmel teemal rahu, peamiselt ikka tervise teemal, aga ka muu raskus, mis oli aastatega kogunenud, vajas ventileerimist.

Kunstiteraapia on üks suurepärane võimalus saada endas selgust, saada tagasi enesekindlus ja vahepeal kaotatud sisemine tasakaal!

Postituse fotod on illustreerivad ja pärinevad erakogust!

Sügav kummardus ja tänusõnad oma ala ekspertidele:
Anneli Lebert - füsioterapeut
Ingrid Saaremets - tegevusterapeut
Emilia Śventśenite - toitumisspetsialist
Merje Servet - sotsiaaltöötaja/rehabilitatsiooniteenuse juht
Külli Joosep - kunstiterapeut

NB! Uued postitused juba uuel aastal! HoiaTaastusstuudio Facebooki lehel silma peal!

Lisa kommentaar

Email again: